Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog via S-tog i 2017 og 2018 (Generelt)

af OD, Od ⌂, 6/9 2021, 20:45 (960 dage siden) @ larsht

Stålormen kører (og har gjort det i flere år) via Kystbanen og Lille Nord. Krydser over S-banen i Hillerød. Den planlagte ombygning af Hillerød station vil muliggøre, at krydsningen ophører.o

Nogle få gange har Stålormen kørt via banen imellem Hillerød og København G via Ringbanen med lokaltogs lokomotiv i front, når der har været sporspærring på kystbanen.

Det du beskriver der er nok mindst 15-18 år siden.

Sidst der kørte ståltog på S-banen kørte man via KH og så overleverede til fjern i høje Taastrup.


Den har kørt via Høje Taastrup indtil 2014. De kørsler med godstog på S-tog skete i 2017 og 2018 og er omtalt i bladet Jernbanen. Og hvis er bedre til at søge end jeg har kunne, så har nogle også sikret omtalt det her i dette forum, som kan findes frem. Og jeg kan huske at de kørsler blev omtalt, da jeg besøgte Hillerød Kommandoposter efter den var nedlagt. Og det er ikke 15-18 år siden.

Tilføjelse fra dette indlæg - billedet er fra 6. juli 2017:
[image]


Tak for info.
Rart med fakta - især når nogle ret hurtige er ude med meget skråsikre kommentarer og løftede pegefingre.

Meningen med sitet er vel at man har interesse for jernbane og ikke skal levere gennemarbejde materiale som selv rigsrevisionen ikke kan påpege fejl og mangler i.

Men det er for nogle åbenbart målsætningen. Måske derfor mange afholder sig fra at ytre sig?


Før du nu glæder dig lidt vel tidligt, skete disse kørsler kun i korte perioder mens der var sporspærringer på Kystbanen, og primært i den periode hvor godstoget i forvejen kører ret sjældent pga ferie

Fire gange til og fra Frederiksværk i juli 2017.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak