Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Connecting Europe Express to tour 26 countries in 36 days (Jernbanen i dag)

af larsht, 12/9 2021, 23:54 (928 dage siden) @ esni

Og er der en uddybet køreplan når den passere Danmark tur/retur?


Her er TA 16482 omhandlende 'Connecting Europe Express'.


Man må da håbe at det/de lokomotiv/-er der skal køre vognene fra og til Tyskland kan køre i dansk strøm.. Det kan godt give lidt udfordringer for litra EB når den ikke kan/(må?) køre i den sydligere del af Padborg under tysk kørestrøm.


For nuværende hverken kan eller må den.


Jeg er helt med på at EB ikke har tilladelse (godkendelse) til at køre i Tyskland, og derfor næppe heller under tysk kørestrøm i sydenden af Padborg Station.

Men da den i henhold til offentliggjort PR materiale er bestilt til at kunne godkendes i Tyskland, så undrer det mig at du siger at den ikke KAN køre der.


Det er åbenlyst - og der er vi sådan set enige - at den 'For nuværende ' ikke .
Men da den efter en fremtidig godkendelsesprocess er gennemført skal kunne - så undrer det mig at den på nuværende tidspunkt ikke allerede KAN det som den endnu ikke MÅ?

Når vi nu alligevel er i gang med at "parre fluer", så KAN de jo godt køre i Tyskland (tænk på hvordan de blev leveret.........)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak