Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 2 og 6 Vedligehold af spsk. under ERTMS (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 16/9 2021, 18:38 (946 dage siden) @ Rail

Jeg skal blankt erkende at min viden om sporskiftevedligehold er meget overfladisk, så jeg har aldrig lavet koblingen at rustkørsel og krav om passerende aksler pr døgn havde med sporisolationer at gøre.

Under alle omstændigheder kan jeg ikke forestille mig at man bare fjerner låseboltene efter to år og siger “den er fin”.


Der foretages sporskiftevedligehold på ny bane to døgn hvert kvartal hvor banen er spærret..

Er aflåsningen foretaget med låsebolte, via ERMTS eller på anden vis?

Er der SMUTO (sikring mod utidig omstilling) på?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH389Svenska-lok
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak