Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 5 Elektrificering Roskilde - Holbæk, prøvekørsel (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 17/9 2021, 13:23 (445 dage siden) @ kenkari

Strækningen (Roskilde)-(Holbæk) er ikke fuldt immuniseret i forhold til kørsel med elektriske køretøjer. Selve Holbæk stations sikringsanlæg er immuniseret, men de tilsluttende linjeblokanlæg er ikke immuniseret.


Hvis Holbæk station er immuniseret, kan resten af strækningen ikke immuniseres så? Eller er det ikke så lige til? Efterhånden er jeg faldet fra i om det er droppet eller udskudt.

Holbæk nedbrændte og blev opbygget efter nutidens krav. Så den blev immun hvad enten man ville det eller ej.

Strækningen kan selvfølgelig også immuniseres men omkostningerne både i tid og penge vil være meget høje, særlig når man tænker på at det hele under alle omstændigheder skal køres til skrotpladsen om få år.

Jeg ved ikke om det i vore dage skulle ske i de eksisterende blokhytter eller nye blokhytter skulle flyves ind med helikopter men under alle omstændigheder ville både kasseapparat og togbusser skulle køre på fulde omdrejninger undervejs og assesorer, du milde Himmel.

Der var nogle beslutningstagere der på et tidspunkt så det som en god idé at immunisere Næstved. De har vistnok skiftet mening siden dengang.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Hectorrail

Danske privatbaner

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak