Strkn. 5 Elektrificering Roskilde - Holbæk, prøvekørsel (Generelt)

af Per Holm @, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, fredag 17. september, 2021, 13:35 (128 dage siden) @ kenkari
redigeret af Per Holm, fredag 17. september, 2021, 14:28

Der var nogle beslutningstagere der på et tidspunkt så det som en god idé at immunisere Næstved. De har vistnok skiftet mening siden dengang.


Når man nu tænker på at allerede ved køreplanskiftet kommer der kun til at køre EB og MF til Næstved, som jo har STM. Så kunne man have nøjes med ERTMS helt fra Ringsted... i stedet for alt det besvær med at immunisere.
Men hvornår er det så at Roskilde-Holbæk får ERTMS?

Som regel virker de fleste beslutninger fornuftige i det øjeblik de træffes. Jeg ved ikke hvilke tanker der lå bag immunisering på strkn. 2 men et vildt gæt skal være at ingen kunne være helt sikre på at Siemens Vectron eller ER med ETCS ville være til rådighed på det forventede tidspunkt.


Og dit andet spørgsmål: Efter seneste statusrapport (2021 maj) for signalprogrammet:

Roll-out 8 (Ro) - Kb: 2024 ultimo


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen