Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog til Hirtshals i 2022? (Generelt)

af Peter Christensen, 21/9 2021, 23:02 (944 dage siden) @ larsht

Signalvisning i førerrum på arbejdskøretøjer og lokomotiver der skal køre på S-banens CBTC-udstyrede strækninger.
Det er IKKE et togkontrolanlæg, og kan således IKKE nødbremse køretøjer der kører for langt.
Kører man rent faktisk forbi et endepunkt, man ikke har tilladelse til at passere, vil en lampe blinke rødt og en høj tone lyde - det er det.


Hvis man kan få en lampe til at blinke, kan man også få en magnetventil til at åbne for f.eks. bremseledningen. Det havde der været mere sikkerhed i.

Mvh. Jens


Det er ikke helt så ligetil - trækkraften skal også afbrydes........

Hvilket heller ikke er svært. Mig bekendt er de flest arbejdskøretøjer forsynet med forbrændingsmotor hvorfor det "blot" er at sætte en eller 2 magnetventiler ind i brændstofledningen, så skal trækkraften nok forsvinde....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak