Godstog til Hirtshals i 2022? (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg Petersen, onsdag 22. september, 2021, 09:57 (32 dage siden) @ Michael Deichmann

Det er ikke helt så ligetil - trækkraften skal også afbrydes........


Det meste jernbanemateriel herhjemme er udstyret med trækkraftafbrydere, der udkobler trækkraften så snart der kommer luft til bremsecylinderne. Så hvis man åbner bremseledningen, afbrydes trækkraften af sig selv.


Gælder det mon også for arbejdskøretøjer?


Ellers er det vel ikke raketvidenskab at etablere det - kun at få det godkendt bagefter :-D :-D :-D

Det er egentlig en lidt sjov diskussion I har kørende nu. Afledt af at sikkerhedskravene på Fjernbanen er/fortolkes/administreres så høje, at det i praksis gør det meget svært at køre Jernbanegods inden ERTMS er fuld implementeret, vil I nu komplicere den "light-løsning", der findes - og er godkendt - på CBTC strækninger i "sikkerhedens navn" :-)

I virkeligheden er det jo en "light-løsning" på fjernbanen, der er behov for...

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen