Godstog til Hirtshals i 2022? (Generelt)

af andersj @, Aalborg, onsdag 22. september, 2021, 11:03 (31 dage siden) @ larsL

Det er ikke helt så ligetil - trækkraften skal også afbrydes........


Det meste jernbanemateriel herhjemme er udstyret med trækkraftafbrydere, der udkobler trækkraften så snart der kommer luft til bremsecylinderne. Så hvis man åbner bremseledningen, afbrydes trækkraften af sig selv.


Gælder det mon også for arbejdskøretøjer?


Ellers er det vel ikke raketvidenskab at etablere det - kun at få det godkendt bagefter :-D :-D :-D


Det er egentlig en lidt sjov diskussion I har kørende nu. Afledt af at sikkerhedskravene på Fjernbanen er/fortolkes/administreres så høje, at det i praksis gør det meget svært at køre Jernbanegods inden ERTMS er fuld implementeret, vil I nu komplicere den "light-løsning", der findes - og er godkendt - på CBTC strækninger i "sikkerhedens navn" :-)

I virkeligheden er det jo en "light-løsning" på fjernbanen, der er behov for...


Man kunne vel strengt taget også forlænge driftsperioden på ATC med 15-20 år (og betale det som det koster). Derved ville DK-STM boksen jo få en fornuftig afskrivningsperiode for de jernbanevirksomheder der i dag gerne vil ind på det danske marked.

Det kræver jo så at jernbanevirksomhederne anskaffer nye lokomotiver og at prisen på DK-STM er nogenlunde det samme som ATC alene.
Det giver jo ikke mening at udruste eksisterende lokomotiver med DK-STM hvis man holder fast i ATC. DK-STM skal jo kun bruges i overgangsperioden mellem ATC og ETCS. Hvis den overgangsperiode tager eksempelvis 3 år mellem Padborg og Kastrup, så er det jo ligemeget om de 3 år ligger nu eller om 15-20 år. Udstyret skal kun bruges i 3 år.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen