De Grønne i Tyskland tænker også nattog! (Generelt)

af XAL Olesen @, torsdag 23. september, 2021, 00:15 (73 dage siden) @ andersj

Hej Anders


Nu kan vi jo ikke bruge afdrag til at kalkulere omkostninger. Her skal vi bruge årlige afskrivninger og hvis vognene eksempelvis holder i 40 år, så koster de 375.000 kr. årligt + finansieringsomkostninger og vedligehold.

Kan vi få nogle tal på bordet der viser hvad finansieringsomkostninger og vedligehold koster? Renten på et toglån er jo ikke det samme som et 30 års kreditforeningslån i Gentofte.

Enig i at afdrag ikke skal bruges til at kalkulere omkostninger. Men der skal en vis kapital til at købe og afbetale købet. Det kaldes likviditet der også skal forrentes hvis det skal være en god forretning og ikke bare en hobby.

Der er ret mange private mange der har smidt penge (læs kapital) i European Sleeper. Jeg håber det bedste for disse private investorer men frygter det værste. Når ÖBB i 2022 og 2025 kommer med deres nye nattog vil kunderne for alvor opleve forskellen på det gamle l... bygget 1995-1997 eller før, der måske er opgraderet men ikke lever op til kundernes - og mine - krav.

Her er lidt info som du sikkert allerede kender: https://www.europeansleeper.eu/english/

Mvh
XAL Olesen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen