Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hastighed på ny bane (Generelt)

af mikedk2100, 24/9 2021, 14:32 (916 dage siden) @ thomastog

Det kan være at du kom med et tog, der var planlagt til ME, som har en lavere maks-hastighed og skal bruge mere tid til at komme op i fart. Køres den i stedet med eksempelvis en MG, vil der være god luft i køreplanen. Dermed ikke behov for at køre til grænsen.

Det ved jeg så ikke - det fremgår jo ikke ligefrem af publikumskøreplanen. Men det er "hurtigtogene" mellem Østerport og Nykøbing Falster og omvendt, og jeg har ikke set de har været kørt med andet end IC4.

Jeg har før ytret mig om DSBs image - og det er i min verden bare et rigtig dårligt signal, at toget bliver overhalet af de fleste biler på Vestmotorvejen og Køge Bugt Motorvejen, når man praler med tog, der kører 180 km/t.


“Op til 180” er ikke det samme som, altid kører 180.

Kan ikke se, hvorfor det skulle påvirke DSB’s image ? Det er jo ikke et racerløb.

Nej det er ikke et racerløb, men der er jo ingen grund til at lave en bane til 180 km/t, hvis togene bare skal op på 140 km/t. Og jeg ville da både som bilist og passager i toget blive bekræftet i, at toget ikke er et alternativ, hvis jeg dagligt bliver overhalet af biler på motorvejen/overhaler toget.

Der er da noget bedre reklameværdi i et tog, der i høj fart overhaler bilerne end omvendt.

Det gør det så heller ikke bedre, at toget skal holde i planlagt kø til Hovedbanegården allerede ved Folehaven.

Men tak for svaret.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak