Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering Falster (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 12/10 2021, 20:46 (925 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
redigeret af Per Holm, 12/10 2021, 21:23

Her har man valgt en løsning, hvor der simpelthen ingen tråd er over broen. Det ser ud til at være ganske "ufarligt", idet togstammen har mere end én pantograf. Men den løsning er vel ikke helt gangbar, når vi taler om togstammer med kun én pantograf? Toget kan jo i teorien gå i stå, således at den enlige pantograf standser, hvor der ingen tråd er. Men det er måske en kalkuleret risiko, som man vælger at leve med?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Det er vel lige som ved en 400 m neutralsektion: Sørg for ikke at gå i stå i neutralsektionen og ellers må man bede om at blive trukket ud.

Nye lokomotiver med "last mile" udrustning kan selv køre videre.

I DDR havde DR et stykke hvor der manglede et køreledningsfelt på 660 m ud for en sovjetisk flyvestation (Flugplatz Großenhain). Det måtte de leve med til "gæsterne" rejste hjem og straks kom det manglende felt op igen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak