Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering Falster (Generelt)

af esni, Frederikssund, 12/10 2021, 22:26 (898 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Her et eksempel fra Holland Ca. 01:50 min. inde i videoen
https://www.youtube.com/watch?v=EuMpPxex8Sg


Her har man valgt en løsning, hvor der simpelthen ingen tråd er over broen. Det ser ud til at være ganske "ufarligt", idet togstammen har mere end én pantograf. Men den løsning er vel ikke helt gangbar, når vi taler om togstammer med kun én pantograf? Toget kan jo i teorien gå i stå, således at den enlige pantograf standser, hvor der ingen tråd er. Men det er måske en kalkuleret risiko, som man vælger at leve med?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Somme tider kører NS med ganske korte togsæt med kun en strømaftager.
Denne specielle Hollandske løsning har været brugt flittigt i mange år, men er muligvis på retur.

Jeg er ret sikker på at en bro i Haarlem, der i 1964 havde den på alle strækningsspor, nu kun har den på 1 ud af tre i følge Google Maps

--
Eskild


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

DSB D806

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak