Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny EB Bemaling (Generelt)

af pjl, 24/10 2021, 02:05 (906 dage siden) @ Søren Rich

Jeg synes at det nuværende design er fint. Jeg ville have foretrækket at det grå på oversiden af fronten også var rødt. Det ligner for meget ÖBBs design.

Det er en smagssag, synes den røde kommer til at lugte for meget af DBAG, mit problem er den kæmpe plads i midten, som umiddelbart venter på en grafittimaler... ÖBBs maskiner har i det mindste et stort formatteret logo, i Norge har man brugt billeder/reklamer for at bryde monotomien.

Mange luftfartsselskaber maler nogle af deres nye fly i gammelt design eller som reklame for bonusprogrammer. Fx har SAS i mange år haft en Airbus A319 malet i det gamle design fra før 1983 samt andre fly malet med Star Alliance reklame.

Hvis man skal male sine lokomotiver i ældre design er det et statement, der giver et indblik i den historiske linie i oplevelsen, noget flyselskaber som eksempelvis SAS kan benytte, det er sværere for jernbaneselskaber, det kræver også at man holder sit materiel rent, SAS holder for det meste deres fly rene, DSB lader deres tog blive så beskidte at man ikke kan se farven og så folierer de lortet over.

Det kunne da være en sjov idé hvis en af de nye EB’er blev malet i designet fra 1970’erne. Rødbrun og med vingehjul vil nok ikke passe til en EB.

Den vinrøde var god til matriellet der fandtes på den tid men allerede ved MZ og de nye InterCity vogne så man hvor utidssvarende bemalingen var.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak