Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificeringsprogrammet truet af forsinkelser? (Generelt)

af andersj @, Aalborg, tirsdag 26. oktober, 2021, 12:52 (288 dage siden) @ Per Holm

Årsagen er nogle kommuner sætter nogle begrænsninger hvornår arbejdet kan udføres, som Banedanmark vil uden om for at kunne holde tidsplanen..


Det skal nok blive "festligt" hvis der i yderligere en halv snes år vil restere et "elektrisk hul" eller to på Den Østjyske Længdebane hvor der fortsat må køres med diesel-tog (eller togbusser) og omstigning på begge sider. Som om det kommende tvungne togskifte i Fredericia ikke vil være nok.

Er der nogle navne på kommuner der allerede nu kan fremhæves for at ville gøre sig vanskelige?

Det lyder til at være Aarhus Kommune, hvor der jo udestår mange anlægsopgaver i forbindelse med elektrificeringen: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/politikere-vil-give-banedanmark-ret-til...

Hos Banedanmark ønsker man jo at arbejde nat/weekend/helligdage for at påvirke togtrafikken mindst muligt, men det er også samtidig de tidspunkter hvor flest opholder sig hjemme.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Jernbanebøger

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år

Vestegnen og jernbanen gennem 150 år. Pris 360 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak