Elektrificeringsprogrammet truet af forsinkelser? (Generelt)

af Per Holm @, nær strækn. 880 med 133 m perronlængde, tirsdag 26. oktober, 2021, 13:17 (38 dage siden) @ andersj
redigeret af Per Holm, tirsdag 26. oktober, 2021, 13:32

Årsagen er nogle kommuner sætter nogle begrænsninger hvornår arbejdet kan udføres, som Banedanmark vil uden om for at kunne holde tidsplanen..


Det skal nok blive "festligt" hvis der i yderligere en halv snes år vil restere et "elektrisk hul" eller to på Den Østjyske Længdebane hvor der fortsat må køres med diesel-tog (eller togbusser) og omstigning på begge sider. Som om det kommende tvungne togskifte i Fredericia ikke vil være nok.

Er der nogle navne på kommuner der allerede nu kan fremhæves for at ville gøre sig vanskelige?


Det lyder til at være Aarhus Kommune, hvor der jo udestår mange anlægsopgaver i forbindelse med elektrificeringen: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/politikere-vil-give-banedanmark-ret-til...

Hos Banedanmark ønsker man jo at arbejde nat/weekend/helligdage for at påvirke togtrafikken mindst muligt, men det er også samtidig de tidspunkter hvor flest opholder sig hjemme.

Jamen så vil det jo passe perfekt med at IC4 vil få et langvarigt otium som pendulerende regional-, ll-, IR-, IC-, Lyn- og Superlyn- og hvad-det-nu-hedder-tog mellem Skanderborg og Langå, det hele tæt på værkstederne i Århus. (Skrevet med det forbehold at jeg ikke ved hvor neutralsektionerne kommer at ligge.)

Sikke et leben der bliver i Skanderborg og Langå når næsten alle rejsende skal skifte her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen