Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificeringsprogrammet truet af forsinkelser? (Generelt)

af steenth, tirsdag 26. oktober, 2021, 17:35 (246 dage siden) @ Henrik Hansen

Men er det virkeligt rigtigt at alle andre kommuner, hvor Banedanmark igennem mange år har elektrificeret, bare har ladet stå til?

Lyder mystisk.


Strækning Lunderskov-Esbjerg blev elektrificeret uden ret meget 'bøvl'. Nedramning af fundamenter foregik om natten, også igennem byområder, uden at det nedførte en klagestorm. Banedanmark var gode til at informerer de borgere, som ville blive genereret af arbejdet, så de kunne tage deres forholdsregler.

Det lyder mærkeligt den fremgangsmåde ikke længere kan anvendes, jo tættere man kommer på Aarhus...

Opsætning af køreledninger er en mindre ting - min egen erfaring var arbejdet med fundamenter tog et par nætter, hvor det kun var kortvarigt støj. Det er mere ombygning eller fornyelse af broerne som skaber problemerne. Naboerne får en byggeplads i flere måneder... Det er ikke specielt sund at have støj døgnet rundt...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak