Litra TMe, hvad nu? (Generelt)

af Per Holm @, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, torsdag 28. oktober, 2021, 12:30 (81 dage siden) @ hansenph
redigeret af Per Holm, torsdag 28. oktober, 2021, 13:12

Der har været forlydender fremme at nogle få ME skulle bevares i Danmark. De skulle i såfald bruges til at fjerne eltog i.t.a nedfald af køreledning.
Dette forhold ses bl.a. i Norge.

Er der nogen i dette forum som ved noget konkret herom ?

Ifølge oversigten over DSB motorlokomotiver her på sitet blev der produceret 37 Me.

Nordic Re-Finance AB ejer 32 TMe, 4 Me er ophuggede og Danmarks Jernbanemuseum ejer 1 Me. Det levner ikke mange til overs med mindre dem der evt. skal holdes i beredskab i Danmark er indlejede NRFAB TMe ud af deres 32 TMe.

Våra lok | Nordic Re-Finance AB


Ps. Hvis ETCS typegodkendelsen gælder pr. ejer ville det også være aldeles uøkonomisk at sprede ejerskabet af en lokomotivtype i drift over flere forskellige ejere som så hver især skal sikre godkendelse af deres egne lok. Kasseapparatet vil køre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen