Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB i nye farver (Generelt)

af Wheel on Steel, 28/10 2021, 16:31 (882 dage siden)

Jeg hører i et andet forum, at man netop er blevet færdig med at ommale ER 2029 i Aarhus. Så nu er der to ER-sæt, en MF'er, en SA'er (fraregnet reklametogene), en SE'er og et antal af ME'ere i den nye røde farve, hvor ME'erne alligevel udrangeres frem til køreplanskiftet. Mit spørgsmål er så, hvis der fortsættes med dette tempo, så når det meste materiel hos DSB (pt. undtagen Vectron naturligvis) jo nærmest at blive udrangeret eller solgt, før man når i mål med, at give de specifikke litra nye farver. Er der nogen der kender en forklaring på dette? Jeg er bekendt med at der var problemer med folien til 2030, og derfor valgte at male fremadrettet i stedet, og at DSB har materielmangel, men det burde da kunne gøres noget hurtigere alligevel. Tænker bare, at det er allerede tre år siden den første MF'er kom frem i rød, og ME'erne længere siden. Så hvis både ER, MF, dobbeltdækkervognene, SA og SE (og MG?) alt skal ommales, så virker det alt for langsomt, hvis man har en ambition om faktisk at få den nuværende flåde ommalet, uanset ankomsten af flere Vectrons samt Talgo-vogne og Stream-togsæt i de kommende år, der selvfølgelig har det nye design fra start.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak