Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ejby Standsningssted under ERTMS (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 28/10 2021, 19:44 (907 dage siden) @ Henning Makholm

Overhalingssporet i Ejby er midtliggende. Uanset hvad sikringsteknikken siger, er det det eneste af de tre spor som er fysisk forbundet med begge strækningsspor fra/til Årup.

Jeg forestillede mig at toget kører helt igennem "området med sporskifter" og derefter trykker tilbage til perron med - tror jeg - max. 40 km/h. Under denne manøvre skiftes mellem spor 1 og 3 enten på frem- eller tilbagevejen. Når hele toget holder standset ved perron foretager lokomotivfører skifte af førerrum. Evt. ved brug af paraply hvis det regner.

Alternativt kunne nogle tog køre lige ind, vende holdende standset ved perron og køre tilbage i samme hovedspor. Når dette kan lade sig gøre på strkn. 52 og på strkn. 2 fra Orehoved til Nykøbing F kan det vel også lade sig gøre på strkn. 1 til Ejby.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
DSB MY1111ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak