Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Næstved i dag (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 14/11 2021, 23:00 (887 dage siden) @ QN903Qnr0779

Tror ikke at jeg har set DSB markedsføre et tog på denne måde siden IC3 blev introduceret.


- hvilket nok skyldes at lokomotivet er leveret fikst og færdigt og funktionsdueligt og myndighedsgodkendt og klar til trafik og derfor er en succes, - og alt dette uden at DSB selv har været involveret i prøvekørsler eller godkendelsesproces eller noget overhovedet. Nu skal man jo være varsom med at forveksle korrelation med kausalitet, men mon ikke der er en sammenhæng alligevel...... - Og så kan man jo forsigtigt håbe at DSB vælger samme approach ved næste materielanskaffelse....

Ligesom Litra EG, Øresundstogene, S-togene, MQ/Desiro og dobbeltdækkervognene?

Ud ad til fungerer Vectron jo fint, men de kan hverken køre på ETCS eller i Tyskland endnu. Desuden havde DSB også "glemt" at nævne dem i oversigten over antal kørte kilometer mellem nedbrud i den nyligt offentliggjorte kvartalsrapport.

De skal nok komme til at virke ligesom alt det andet mere eller mindre standardiserede materiel DSB har indkøbt de seneste 20 år.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak