Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

31 BEMUs til Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) (Jernbanen i dag)

af steenth, 20/11 2021, 18:29 (885 dage siden) @ RasmusR

Førerløse S-tog på lokalbanerne er vel som sådan ikke mere fugle på taget, end førerløse S-tog på alle andre strækninger? Ikke at jeg finder noget af det specielt realistisk, udover måske på ringbanen.

Fordelen med S-tog, at det er et lukket system, som ikke påvirkes af forsinkelser fra fx enkeltsporet strækninger og med en meget simpel køreplan - et tog mindst hvert 20 minut. Ved at kører længere i Køge og Hillerød får man mere ustabil system... Og der også overkill med de forholdsvis lange togsæt, som S-tog har.

Uanset hvad, så vil der vel blive en overgangsperiode med førere på nogle strækninger, mens der køres førerløst andre steder? Her vil man så kunne køre med fører på de nuværende lokalbanestrækninger.

De nye generation af S-tog bliver uden førerrum... Man konvertere en linje ad gangen... Derudover er udstyr til førerløst tog til bybaner brug ret dyrt, så der skal en vis mængde passager til. Det har netop S-tog....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S
Nørre Smedeby skærvefabrik A/S

Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak