Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dansk politi går DDR's Volkspolizei i bedene i Snälltoget (Generelt)

af larsht, 21/11 2021, 13:35 (880 dage siden) @ kka-dk

Det er vel ikke urimeligt at tjekke om personen på billedet i passet også er personen der rent fysisk er til stede.......


Nej, som stikprøvekontrol, hvilket vi officielt har i Danmark, er det absolut rimeligt. Men her er det angiveligt konsekvent, på trods af forhåndsoplyste identiteter på de rejsende.

Det er vel stadigvæk relevant at kontrollere identiteten, herunder om pasbillede og den faktiske person stemmer overens uanset om der er tale om stikprøvekontrol eller konsekvent kontrol.
Hertil kommer at hvis der er konkret mistanke om at der med en specifik afgang skulle være en eller flere personer med som ikke nødvendigvis har rent mel i posen, fremstår det på mig som rettidigt omhu at kontrollere forholdet.

(og ja, jeg har også prøvet at blive vækket af natlig paskontrol - jeg overlevede.......)


Og fordi det ikke generede dig, konkluderer du så at det ikke generer nogen, og at alle mennesker er i stand til at falde i søvn igen efter at være blevet vækket kl. 2? ;-) . Og at det iøvrigt ikke er nogen ulempe for at tiltrække passagerer til nattoget?

Skrev jeg da det?


Mvh. Klaus K.

Nu er det jo forhåbentligt ikke ukendt for den rejsende at der skal passeres landegrænser om natten - og hvis det er et problem kan man jo så vælge en transportform som indebærer grænse-passage i de vågne timer


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Nymølle Skærvefabrik A/S
Nymølle Skærvefabrik A/S

Læs historien om Europas største gravemaskine, 23 hjemmebyggede lokomotiver, 20 kilometer smalspor, en tunnel under Roskilde landevej, Rockwool fabrikken og meget andet godt i denne artikel om Nymølle Skærvefabrik A/S.

Læs mere

Jernbanebøger

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige

På Skinnecykel i Danmark Og Sverige. Pris 90 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak