Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dansk politi går DDR's Volkspolizei i bedene i Snälltoget (Generelt)

af Steff, 22/11 2021, 11:01 (885 dage siden) @ kka-dk

Kære Klaus K.

Jeg HAR forstået hvad tråden går ud på. En svensk togoperatør føler sig generet ved togets passage af den dansk/tyske grænse, ved at der til stadighed bliver gennemført kontrol af toget. Dette fordi operatøren og dagbladet Politiken og dets læsere, definerer ordet ”stikprøve”, som om kvoten er opbrugt efter en kontrol eller to!!

Lidt meget naivt, hvor tror operatøren, dagbladet Politiken og du, at der er størst mulighed for at opdage eventuelle ulovligheder? Et lokalt tog med få lokale rejsende og nogle indkøbsturister mellem to byer omkring grænsen ude ved Tønder eller ved et stort internationalt tog med mange rejsende mellem Berlin og Malmø? Jeg ved godt det er en svær en!

Og hvis risikovurderingen er, at der er størst chance for at finde eventuelle uregelmæssigheder med dette tog, er stikkontrollen der. Stikprøvekontrollen foretages altså ved dette tog, mens andre forbindelser slipper, da risikovurderingen siger, at det er mindre sandsynligt her.

I øvrigt er det da meldt klart ud, at der foretages en skarpere kontrol som situationen i verden er nu end før.

Men da vi i dette tilfælde åbenbart taler religion og ikke fornuft, vil jeg stoppe her.

Med venlig hilsen

Steffen Dresler

--
Steffen Dresler


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak