Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dansk politi går DDR's Volkspolizei i bedene i Snälltoget (Generelt)

af Svend, 22/11 2021, 11:20 (858 dage siden) @ XAL Olesen

Problemet er vel at det er dyrt og ineffektivt symbolpolitik. Der er ikke politikontrol hvis du flyver ind i Danmark fra Schengen-lande og der er heller ikke kontrol hvis du tager regionaltoget Niebüll-Tønder.

Jeg har også været med bus 110 fra Flensburg mod Sønderborg for et par år siden og der spurgte betjenten ved grænsen bare chaufføren om der var nogle "mistænkelige" med. Chaufføren svarede nej og bussen fortsatte uden kontrol.


Det er muligt at du synes det er symbolpolitik. Mine faktuelle oplevelser/iagttagelser er efter 10 rejser fra Hamburg Hbf via Padborg (lige siden DSB/Banedanmark syntes der forår/sommer 2019 skulle køres Togbus Rødby Færge - København H og til og med januar 2021) at denne kontrol ser relevant ud.

Jeg har en dårlig vane med at gå ud på Padborg Station for at lufte mig. Og 2 ud af 3 gange er der én eller flere personer der må forlade toget sammen med betjentene. Det kræver lidt overtagelsesevne at komme ud af toget, for de nye "politibetjente" holder vagt udenfor toget.

Desværre er det negative ved denne paskontrol at togene fra Hamburg Hbf har nogle pæne forsinkelser ved afgangen fra Padborg. Forsinkelsen kan ofte indhentes på turen til København H. Forsinkelserne kan bl.a. ses her: www.zugfinder.net.

Mvh
XAL Olesen

Operatørerne må bare advare passagererne/ kunderne på forhånd om, at de må forvente at blive vækket midt om natten. Så kan de jo overveje, om det er noget de vil udsætte sig selv for..... det er jo ikke allle der er lige gode til at falde i søvn igen.
For mig at se, gør disse natlige kontroller (som man tidligere kun blev udsat for ved rejser til østlande) produktet mindre godt. Selv vil jeg foretrække at flyve - CO2 eller ej. Det er også meget billigere og meget hurtigere :-)

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak