Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Elektrificering Næ-Nf, ibrugtagning (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 23/11 2021, 22:22 (857 dage siden) @ larsht
redigeret af Per Holm, 23/11 2021, 22:44

Man kan jo så spekulere på om Falster er det bedste sted at anvende ressourcerne lige nu -- skal vi mon så lægge ud med at lukke banen hele sommeren 2026 for køreledningsrenovering fordi skidtet er stået og gået ud af justering uden at blive løbende vedligeholdt?

På den anden side er det svært at få øje på steder som er mere klar til at tage elektrificering i brug selv hvis skulle fremrykke dem på bekostning af Falster ...


Ikke rigtigt - der er jo monteret og testet frem til Holbæk

Så nu arbejdes der mellem Fredericia og Aarhus, samt de rent indledende øvelser mellem Holbæk og Kalundborg

På strkn. 5 ((Roskilde) - Holbæk - Kalundborg) tåler sikringsanlægene ikke at være i nærheden af køreledningsanlæg hvorfra der trækkes strøm.

Derfor må køreledningsanlæget ikke benyttes af elektriske køretøjer før sikringsanlægene er fornyet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak