Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor er DSB så vatter i IC4 farcen (Trafikpolitik)

af 160578, 2/6 2011, 21:22 (4704 dage siden)

Hej alle

Jeg undre mig virkelig over den måde DSB og politikerne håndter IC4 sagen på.... Hvorfor river man ikke kontrakten i stykker for synes da snart at sagen er så klar at det er en naturlig ting at gøre..

Min egen mening er at jeg ikke tror politikerne og DSB har nosser nok til at gøre det. DSB og politikerne har sgu altid været så vattet og man vil helst ikke være "uvenner" med nogle...

Inden de tog fungere 100 % så går der nemt 5 år og til den tid skal man begynde og tænke på IC3 afløseren i regional trafikken..

Som jeg forstår sagen nu er den sådan at man vil lave en undersøgelse der tager år om man har mulighed for at komme ud af kontrakten, men i mine øjne er det en sylte krukke ) For i den tid undersøgelsen forgår kan meget ske med at få leveret flere tog og få rettet fejlene..

Hvor svær kan det være at sige nok er nok og undgå at få de umulige tog...

Jeg hører til dem der synes det tyske ICE er super lækkert og kan ikke forstå dem som siger der er noget skrammel... De kører da som en drøm og er 100 gange smukkere og bedre indrettet end de dødsyge IC3...

Drop nu den kontrakt fuldt ud og sende alle IC4 retur. Lej eller køb en masse ICE af DB og lad dem stå for fjern trafikken indtil man finder ny leverandør at IC5 og indtil man kan få leveret om 5-8 år. Alternativet kunne være at gå tilbage til vogne og loko, men sandsynligheden for det er nok lig 0...

Måske folket skulle rejse sig og sige til DSB og politikerne at NOK er NOK og at der er en grænse for galskaben for det danske folk og give italierne deres mog tog retur...


Var der iøvrigt nogle der sagde kopi cat ?? IC4 er da en kopi af ICE bare meget dårligere

http://www.jernbanen.dk/forum/images/uploaded/201106021922044de7e2dc704d5.jpg


http://www.jernbanen.dk/forum/images/uploaded/201106021922324de7e2f89c5f5.jpg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak