To løsninger for regionaltog over grænsen undersøges (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, søndag 28. november, 2021, 14:43 (54 dage siden) @ andersj

1) Timedrift med batteritog fra Kiel til og fra Tinglev suppleret med et antal daglige IC-tog mellem Aarhus og Hamborg.

2) Timedrift med regionaltog mellem Hamborg og Tinglev suppleret med et antal daglige IC-tog mellem Aarhus og Hamborg.

Løsning 1 vil kræve Stadler Flirt Akku togsæt fra rammeaftalen med Stadler.

Løsning 2 vil først kunne ibrugtages i 2027 hvor den nuværende kontrakt med DB Regio på RE7 (Hamburg-Flensburg) udløber. Der skal nemlig anskaffes nye to-system togsæt til denne løsning, hvilket først kan lade sig gøre i forbindelse med udbud af en ny kontrakt. De nuværende tog på RE7 er bygget i 2015/16.

Også i løsning 1 skal de nye tog vel være tosystems, hvis de skal køre inden 2027 (hvor der efter planen skal komme ETCS Fredericia-Padborg). Jeg tror ikke dansk ATC er standardudstyr på Stadler Flirt Akku. :-P

Eller håber man mon at få det klassificeret som tilslutningskørsel?

(Umiddelbart ville man måske ikke tro det burde koste en bondegård at lægge indusi-magneter ud ved de 2-3 snese eksisterende signaler togene skulle passere, men det gør sådan noget alligevel altid når der bliver regnet på det).

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak






Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen