Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Letbanen i Lyngby i fredags (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 28/11 2021, 23:56 (666 dage siden) @ jaer

(Hvorledes det er hensigten at bære sig ad med at justere sporet efter den øvelse er mig lidt af en gåde, så det er muligt jeg har misforstået processen).

Det er jo en del af konceptet med slab-track: meget mindre løbende vedligehold. Og hvad vil du justere i et fast tracé?

Uanset om der er mindre løbende vedligehold skal sporet jo i første omgang kunne bygges så det ligger nogenlunde lige. Det har jeg lidt svært ved at se hvordan man får til at ske når betonklodserne først er placeret og støbt ind i asfalt før der er noget spor at måle efter på. Der kræves jo noget bedre præcision end ved almindeligt brolæggerabejde.

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HTJ 22
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak