Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)
Eller her er en (lidt kættersk) variant uden hollænderkryds eller anden ny infrastruktur:
1. DSB standser både i Ølby og Køge.
2. DSB krydser i Køge med korte stationsophold. Toget nordfra ankommer først i spor 4, og når det er klart til at afgå er toget sydfra netop ankommet i spor 2.
3. Lokaltog nordpå ekspederes i spor 3. Det ankommer før DSB og afgår efter DSB.
4. Lokaltog sydpå kommer til Ølby før DSB. På vej mod Køge drejer det fra til spor 2 og holder stille mellem stopmærkene Kj-201 og Kj-202 mens det bliver overhalet af DSB. Dernæst kører det til perron i spor 4. Det når at være fri af spor 2 igen før det nordgående DSB-tog skal afgå.Passagerer Hårlev-København og Næstved-Roskilde skifter tværs over perronen i spor 2-3.
Passagerer Købehavn-Hårlev skifter blot til næste tog i spor 4.
Passagerer Roskilde-Næstved skifter i Ølby, ved samme perron!Derimod får passager Hårlev-Næstved det ganske hårdt hvis ikke toget fra Hårlev skal køre tidligere blot af hensyn til dem.
I begge retninger får Lokaltog ekstra holdetid svarende til at blive overhalet af DSB-toget -- ved perron i retning nordpå, mellem stationerne i retning sydpå.
Tænker umiddelbart en holdetid der mellem stationer på måske 4-5 min er noget folk vil finde træls i længden. Der er jo også mange der kun rejser Køge - Roskilde tænker jeg. Men ja det er selvfølgelig en mulighed for at undgå ny infrastruktur.
Så er det måske bedre med færre, men hurtigere (og måske længere) tog.