Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ja, Kjn/Lw-Kj bliver overbelastet fra K23 (Generelt)

af Petteri, mandag 29. november, 2021, 18:22 (170 dage siden) @ mikedk2100

Uden at vide noget som helst om køreplanlægning, så ville det - mens vi venter på en eventuel bedre infrastruktur i Køge - nok være bedre, at DSB mødtes i Køge "hel og halv", og Østbanen "kvart over og kvart i". Så ville der stadig være halvtimedrift, togene ville ikke skulle vente udenfor stationen eller på Køge Station på at pendlerne kommer fra den ene perron til den anden, og pendlerne ville skulle vente maks 15 minutter på et skift i Køge.

Mon ikke togene fra København alligevel bliver forsinket, så korrespondancen alligevel ikke kan bruges. Så er Lokaltog stukket videre fra Køge, og ja, så må passagererne jo vente på næste .

Måske burde der investeres lidt i forbedrede venteområder. Mig bekendt er der kun udendørsarealer i Køge?


Og nej. Jeg tror ikke på, at togene ud af KBH bliver mere pålidelige af en ny køreplan, så længe infrastrukturen er dårlig.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Ambulancetoget holder klar
Ambulancetoget holder klar

Denne artikel stammer fra bogen ´Eventyret om Jernbanen´ af J. Fr. Lawaetz, Jespersen og Pios Forlag 1935. Den handler om, hvad der sker når alarmen lyder over Godsbanegården og hjælpetoget rykker ud med hjælpevogne, redningsvogne og ambulancevogne.

Læs mere

Danske privatbaner

Læs historien om:
Vodskov - Østervrå

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak