Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Endestationer og rangerområder (Jernbanen i dag)

af Steen Larsen, Søborg, 30/11 2021, 17:41 (870 dage siden) @ TogNewbie

Hej kære TogNewbie

Velkommen til en herlig hobby som man jo kan (skal) drive både udendørs og derhjemme i lænestolen med en bog om emnet eller foran computeren.

Ja man ved jo næsten ikke hvor man skal starte - Min interesse for "rigtige" tog startede for alvor i teenage alderen da jeg tilfældigvis så en stak af DJKs klubblade Jernbanen hos et familiemedlem. Så var jeg solgt og da vi boede i Brøndby Nord sad jeg de næste par uger efter skoletid på Vestvolden ved banen Kbh-Roskilde og kiggede og noterede tog.

For at det bliver interessant at kigge på "tog" ligesom alt andet, skal man vide lidt om dem. Typer, hvad der er specielt, om de er gamle eller nye, osv.
En god indgang er denne side Jernbanen.dk

Otto Busses Vej ved lokomotivremiserne er også et must i København.- Her kan kan se DSBs lokomotiver parkerede.
Et af mine yndlingssteder da jeg selv bor i Kbh er Høje Tåstrup med den karakteristiske stationsoverbygning i baggrunden og med gangbroen over stationsarealet hvor der ovenikøbet er fjernsynsskærme så man kan følge med i de ankomne tog.

Og hvis man rigtig bliver bidt kommer kan ikke udenom at man begynder at anskaffe sig bøger om emnet, men start på biblioteket.
Så vil jeg da også anbefale at slå turen forbi Jernbanemuseet i Odense.

God fornøjelse og lad os se nogle af dine billeder fra turen her på Jernbanens Forum.
Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak