Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Snerydning og ERTMS (Generelt)

af thomastog, 1/12 2021, 15:41 (871 dage siden) @ RasmusD

Mon ikke nærmere et snerydningstog kommer til at køre efter "OR.DEF.382 Ikke overvåget kørsel" ?

Altså en sporspærring mellem to veldefinerede punkter, hvor der så kan sneryddes, uden yderligere sikkerhedsmeldinger, før snerydningen er afsluttet og toget skal videre til næste område.


Jeg vil ikke spekulere i hvad man praktisk gør, den dag det er nødvendigt at spænde en sneplov for et ETCS-udstyret lokomotiv på en ETCS-strækning. Jeg siger bare, at OR-F indeholder både en definition for et snerydningstog (side 42) og en procedure for snerydning (side 194). Og disse omtaler overvåget kørsel og en trafikleder der indstiller ruter, men ikke ét ord om sporspærringer.

Det ville være noget nemmere, hvis du henviste til de indskrevne reference-numre i stedet.

Gætter du sidder med en forældet udgave (gældende udgave er"ORF-21-2 gyldig fra 30.11.2021"), for ved at henvise til side 192, så henviser du til "2876 Håndtering af vindrestriktioner", i gældende OR-F.

Formoder du mener "2861 Snerydning".

Sidebemærkning, hvilket diesel lokomotiv forestiller du dig kører med sne-ploven på ETCS-strækningen ? ;-)


Har/får Lokaltog ikke bygget ETCS ind i en af deres MX’ere?

Mon ikke den har travlt med lokalbanerne, hvis der skal ryddes sne ?

Et andet spørgsmål er, om vi overhovedet har duelige sneplove i landet. Banedannarks har vist holdt stille længe.

Dem jeg lige kan huske at have set, i Roskilde og Odense, ser umiddelbart fine og velholdte ud i forbifarten.

Mon ikke der en procedure ( ;-) ) for hvordan de skal serviceres, så de er køre-/brugs-klare.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak