Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Afsnitsreferencer til ORF (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 1/12 2021, 19:46 (849 dage siden) @ RasmusD

Min udgave er den aktuelle, jeg henviste til side 194, ikke 192. Og jeg henviste til sidenumre og ikke referencenumre, fordi sidenumrene er lette at finde ved enten at benytte den indbyggede indholdsfortegnelse eller slet og ret bladre, mens referencenumrene ligger hulter til bulter og ikke står i rækkefølge.

Er der ikke i de fleste PDF-læsere let adgang til at fritekstsøge efter fx en afsnitsrefernce?

Jeg ville formode at hele meningen med afsnitsreferencerne er at samtaler ikke skal løbe af sporet (og historiske argumenter og forklaringer ikke blive umulige at følge med i) fordi sidenumrene ændrer sig ved nye udgaver.

Til sammenligning forsøger vedligeholdelsesprocessen for SR (og andre regelværker i SR-land) at holde sidenumrene konstante over tid. Men det virker alligevel ikke voldsomt godt i praksis -- der kommer jævnligt rettelser til SR m.v. hvor en paragraf er blevet nyredigeret og mange af afsnittene har flyttet side på grund af at den foregående tekst er blevet længere eller kortere.

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Hectorrail

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak