Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Meget begrænset togdrift i Nordjylland (Generelt)

af mikedk2100, 3/12 2021, 10:40 (875 dage siden) @ thomastog

Men der er der personale til stede. Hvordan ville det se ud, hvis du fik åbnet et tog til varmestue i Aalborg, og folk blev låst inde i 5 timer, uden der var personale til stede ?

Se det ville være uansvarligt.


Det er vel ikke mere uansvarligt end når man lader passagerer sidde i timevis i et nedbrudt tog lige før København H. Der kan passagererne - til DSB og Banedanmarks store overraskelse - godt finde ud af at tage sagen i egen hånd og komme ud.


Og når folk vælter rundt i skærverne, i trafikerede spor, hvem får så ansvar/skylden når det går galt ?

Jamen hvorfor skulle de det, når toget holder ved perron? Folk der VIL vælte rundt på trafikerede spor gør det jo uanset om der holder tog eller ej. Og hvis dørene ikke kan låses til den side, hvor perronen ikke er, så kan folk jo også vælte rundt i skærverne i trafikerede spor i ethvert tog - uanset om der er personale eller ej.

Det kan de nok også godt, selvom toget holder ved perron i Aalborg.


Du har gennemtænkt alle situationer ? Brand ved dørene, og lyset gået ud… Så vil du gerne lægge hovedet på blokken, at passagerne kan komme ud, på den bedste/sikreste måde, uden at der peges fingre af DSB ?

Undlader du også at låse din hoveddør, så folk kan bruge din bolig som varmestue, når du ikke er hjemme ? Hvorfor egentlig ikke ?

Fornemmer at denne debat aldrig vil ende, du (og ‘andersj’) er sikker på at du har ret, og er ikke åben for, at der kan være forhold du ikke er bekendt med eller ikke har overvejet, som gør at du ikke har ret.

Nej den vil nok ingen ende tage, det har du ret i. Det handler jo om at tage ansvar for sine kunder, også selvom det ikke drejer sig om sikkerhed. Men det er utroligt, at når det ikke drejer sig om sikkerhed, så kan passagererne sejle deres egen sø.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak