Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

EB skal kører IC tog København - Fredericia hver 2 time (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, mandag 06. december, 2021, 00:24 (210 dage siden) @ Lyntoget
redigeret af Henning Makholm, mandag 06. december, 2021, 00:52

Klippet fra Facebook

• Togskifte i Fredericia hver anden time, hvis du rejser med InterCity-tog. Skiftet er på samme perron, og rejsetiden er uændret.
Vi har indført denne ændring, så vi kan køre mest muligt med de nye el-lokomotiver.

Så EB og DD skal kører København og Fredericia hver 2 time , eller kan jeg ikke se hvordan de kommer til og kører mere med de nye EL lokomotiver

Forventningen her i gruppen da vi talte om det sidst, var vistnok at de pågældende tog København-Fredericia nok skal køres med ER. Se hele tråden her. (Nå, den var du vist allerede opmærksom på -- jeg ser nu at du var en af dem der svarede :-D).

At "køre mest muligt med de nye el-lokomotiver" tror jeg er lidt at en "markedsførings-forklaring". Min hypotese er at der snarere er tale om pres på det tilgængelige IC3-materiel efter indførelsen af signalprogrammet syd for Næstved medfører at alle tog til Nykøbing F skal køres med IC3. (Og det samme er samtidig tilfældet Køge-Næstved indtil stŕækningen bliver frigivet til el-drift).

--
Henning Makholm

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder

Danske privatbaner

Jernbanebøger

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel

Sydfyenske Jernbaners Rullende Materiel. Pris 280 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak