Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Problemer på Kystbanen 6/12. OT: Mavefornemmelser (Generelt)

af Petteri, 7/12 2021, 21:01 (870 dage siden) @ krabsen

Dét prøvede jeg engang med et tog i Odense. Alle tog fra Jylland var forsinket mod København, og det var fredag eftermiddag ved 17-tiden. Ifølge tavlerne var rækkefølgen af afgående tog et 8xx-tog til Østerport, så et 1xx-tog til CPH og så et lyntog til CPH. Jeg kunne se at rigtigt mange tog første tog mod Sjælland, men jeg valgte at blive stående til lyntoget skulle ankomme små 10 minutter senere. Da lyntoget kom, var der 4-5 passagerer tilbage, og vi passede første tog i Nyborg, og næste tog i Korsør.
Jeg kan selvfølgelig ikke vide mig sikker på, at alle skulle til København, men fredag eftermiddag plejer lyntoget at blive godt fyldt i Odense.


Også i Metroen kan det betale sig at tænke lidt strategisk:

Når f.eks. en torsdagskoncert er forbi er der sort af mennesker på station DR byen, der alle vil ind mod centrum.
Så tager man første, sydgående tog og vender rundt på Sundby. Vupti: Siddeplads i næste tog uden at stå i kø :-).

Og A-busserne, når man kan se en hel stribe. Den sidste er oftest tom, og den overhaler de andre andre på vejen.

--
Pendler og bruger af den kollektive trafik. Indlæg vil derfor tage udgangspunkt i en pendlers synsvinkel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak