Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

SJ nattog Stockholm-Hamburg dagligt fra 26. juni 2022 (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 8/12 2021, 00:53 (864 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Hvis lokomotivskiftet skal være i Svågertorp, går jeg ud fra at toget må være kommet dertil via Hyllie, uden lokomotiv- eller retningsskifte på Malmö C.


Så du mener man springer Malmö C over og kører direkte Malmö Gbg-Östervärn-Svågertorp?

Øhm, nej, så ville man jo netop ikke komme via Hyllie.

(Hyllie er stationen ved sydportalen af Citytunneln. Tog der kommer nordfra kan efter Hyllie enten køre mod sydvest og ende på broen, eller mod sydøst og ende i Svågertorp. Min hypotese -- under antagelse af at der er rigtigt at lokomotivskiftet skal ske i Svågertorp -- er at toget må have gjort stop på Malmö C nedre og derfra kørt via Triangeln T og Hyllie til Svågertorp hvor det så skifter både lokomotiv og retning).

Jeg deler din undren over hvorfor lokomotiv- og retningsskiftet ikke lige så vel kan ske på Malmö C øvre, men bragte blot mit bedste forsøg på at få "Rail"s påstand til at give en slags mening.

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak