Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Mere om TMe og digitale signaler (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 31/12 2021, 07:36 (841 dage siden) @ larsht

Ifølge rygternes bero kan der idag vedligeholdes flere gamle DC GM lok. For samme pris som en ME, men om det kan betale sig at at ombygge en 60 år gammel MY med ETCS ?

Der er mindst 1 MX (MX 16) fra Lokaltog, der er udrustet med CBTC så den kan passere S-togsdelen af Hillerød station, og mon ikke nogen af de MX/MY Lokaltog har nede sydpå får ETCS så det kan køre imellem de forskellige baner, som den sydlige del (ex-Regionstog) af Lokaltog bestyrer?


Det er noget af en tilsnigelse at skrive at MX16 er udstyret med CBTC. Den er udstyret med ICI, som medfører en begrænsning i kørslen set i forhold til "rigtig" CBTC. ICI er udelukkende signalvisning og intet andet - der er ingen interaktion med trækkraft eller bremsesystem.

Sorry - korrekt.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere
Svenska-lok
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak