Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog fra Hamburg Hbf bliver sendt til spor 26 (Trafikpolitik)

af TWB, 31/12 2021, 15:44 (839 dage siden) @ hummel_62

Er det ikke bare, hvis man kan sige bare, adgangen til spor 26 som er meget uheldig?

OT var der ikke planer om en ny bro, evt busterminal hvor Tietgensgade/bro er i dag


Der var en ide, men ingen planer, bl.a. fordi det var for dyrt og langdistancebusserne ikke vil bidrage med at betale en afgift for at benytte en terminal.

Busterminalen bliver i stedet en discountløsning, der skal bygges ved Carsten Niebuhrs gade med direkte adgang til Dybbølsbro. Den har dog den fordel at tilkørselsforholdene er gode, og i det mindste bruger den ikke en cykelsti som billetkontor/ventesal/bagageopbevaring, som de nuværende forhold i Ingerslevsgade.

Der ligger så et projekt om et dæk på sydsiden af Tietgensbroen med blandt andet cykelparkering. Men det er så vidt jeg ved hverken finansieret eller vedtaget.


Nu tænkte jeg i nær busser på nær busser på broen.
Men håber man tænker i elevator til fjern busserne, altså kunderne. :-)

Kundegrundlaget til fjernbusser er nok ikke hverken gangbesværede eller dem med 3-4 kufferter.

De har vel kun brug for en busterminal som er placeret tæt på S-tog og Metro.

Så måske - hvis man havde været lidt forudseende- ville en københavnsk fjernbusterminal ved Ny Ellebjerg med adgang til S-tog og regionaltog og snart Metro være bedre end den løsning ved Fisketorvet?

--
Søgaard Trinbræt

[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak