Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De sidste letbaner (Generelt)

af DanniGT, 3/1 2022, 18:00 (816 dage siden) @ Vestjyden

Hej Alle
Jeg tror i høj grad det kommer an på hvilket transportproblem man forsøger at løse.
Vil man have noget der kan skabe mange flere passagerer, noget der er billigt i anlæg, noget der er billigt i drift, en løsning med høj komfort, høj driftsikkerhed; find selv på flere. ;-)

Jeg syntes måske der er for lidt fokus på at bruge det rigtige værktøj til at løse det pågældende problem. Om det er en "almindelig" bus, BRT, sporvogn/letbane, S-tog, regionaltog, langturs tog, så har de alle deres svagheder og styrker. Og det virker ikke altid som om at vi alle er helt enige om hvilket problem et givet infrastruktur projekt forsøger at løse.

Altså, Ring 3 letbane forsøger jo ikke at forbedre rejsetiden markant fra bussen. Men måske kan den give en mere stabil drift. Men et er sikkert, den skaber en masse byudviklingsområder som kommunerne ikke havde før. Det samme kan man jo sige lidt om Århus letbane op mod Lisbjerg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak