Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De sidste letbaner (Generelt)

af Danskjävlar, 4/1 2022, 10:14 (836 dage siden) @ Vestjyden

Jeg mener for det første så er de Danske udregninger af samfundsøkonomi ikke ligefrem de bedste og mest internationalt anerkendte, men for det andet så har vi kun en enkelt letbane der er åben indtil videre og det er i Aarhus. Og alle dem inden for offentlig trafik og byplanlægningsområdet som jeg taler med er enige i at letbanen i Aarhus ikke er særlig godt designet og prøver for hårdt at gøre ting som letbaner ikke er egnet til. De her folk er dog virkelig imponeret over hvad der foregår i Odense indtil videre, og når de nu åbner kan det være at vi ser et skift i den offentlige mening om letbaner. Jeg mener allerede nu hvor Odense's letbane er tæt på at åbne lader der til at være en god andel fynboer som er begyndt at kunne se systemet for sig og hvordan det kan hjælpe dem. Selv ud over dette har vi også Ring 3 letbanen i København som skiller sig lidt mere ud fra de 2 andre og nok mest kan sammenlignes med Stockholm's succesfulde "Tvärbanan" letbane.

Kort sagt burde vi nok vente med at sige noget indtil at Odense som minimum åbner deres letbane og har haft den åben i det stykke tid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere

DSB MK679

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak