Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Den nye trafik plan Herlev (Generelt)

af mss ⌂, 6/1 2022, 13:16 (812 dage siden) @ Jimbow

Forhåbentlig kolliderer det ikke for meget med letbane-byggeriet, hvor man har måtte planlægge en alternativ løsning (med fodgængerfelter midt på broen) pga. manglende godkendelse fra starten...

I beslutningsgrundlaget kan ses at fodgængerfeltet ved letbanen stadig vil være der, når perronen er blevet flyttet. Der er ikke plads til både trappe og elevator direkte til perronen, så skal man med elevator, skal man først en tur over vejen. Så der bliver umiddelbart ikke nogen ændringer på letbaneprojektet, andet end der på et tidspunkt skal fjernes et hegn og etableres en trappe mellem de to letbanespor.

Havde politikerne været flinke at bevillige penge til det fra starten, havde man kunne placere alt midten og lavet et broprojekt hvor alt blev placeret i midten. Nu får vi desværre en lappeløsning der giver klumper i biltrafikken. Nå, men det vigtigste er at vi får direkte omstigning mellem Letbanen og S-tog med samtidig bevaring af stationen og adgang derfra. Måske man med tiden alligevel installerer en smal elevator ala den på Nørreport/regional ;-)

Det betyder så også at vi endelig får en ordentlig renovering af stationen, tiltrængt! :-)

I praksis bliver hele den gamle perron inkl. bygningen mellem sporene fjernet, og erstattet at en helt ny perron. Det ved jeg ikke om man kan kalde en renovering, men det bliver i hvert fald anderledes.

I princippet behøver man vel ikke at fjerne den gamle kommandopost, men det er nok mere praktisk at rive det hele ned.
Det jeg mente var egentlig også at det gamle trænger voldsomt til en renovering, at det så i praksis bliver nybyg er bare helt fint med mig.

Hvad med vendesporet, kommer der et nyt længere ude, eller droppes det helt?

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak