Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Oplysninger om passagerer (Generelt)

af marc224, 6/1 2022, 17:49 (840 dage siden)

Hej,

Mit navn er Marc Moll, og jeg har et spørgsmål, og jeg ville sætte pris på, hvis du kunne hjælpe mig. Jeg fik at vide, at du er den rette person at kontakte. Den handler om bustransportens historie i Danmark, bl.a. i København, men også i andre byer.
Desværre er det ret svært at få oplysninger om dette emne.
Jeg havde en diskussion med en veninde om annoncerne i busserne i 1970'erne, især i 1980'erne og 1990'erne. Jeg skal også holde en præsentation om dette emne (offentlig transport) i klassen.

Mit første spørgsmål er: Hvornår blev de automatiske displays og meddelelser i busserne indført?

Var buschaufføren nødt til at råbe stoppestederne op med mikrofonen før de automatiske stoppestedsannoncer og -displays?
Gjorde buschaufførerne virkelig det, da de selv skulle annoncere stoppestederne? Blev dette også gennemført i praksis?

.
Hvordan blev det f.eks. håndteret af buschaufførerne i København, holdt de sig strengt til det, de fleste eller kun halvdelen osv. Hvor høj er den procentdel af buschaufførerne, der altid annoncerer stoppesteder uden at blive spurgt?
Virkede meddelelserne lige godt i den nævnte periode (1970, 1980, 1990), eller var de bedre i begyndelsen eller slutningen af denne periode?


Jeg ser frem til dit svar

Med venlig hilsen

Marc Moll


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak