Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metroen runder en milliard passagerer (Jernbanen i dag)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 7/1 2022, 07:10 (812 dage siden) @ metrohenrik
redigeret af Per Holm, 7/1 2022, 07:43

Hvor kan man se hvilke afgange der kommer med på denne vendetur? Kunne være meget sjovt at prøve.


Det er M4 som sendes til Bussesvej og vendes der.

Kære Henrik

Jeg tror KKLD spurgte til M4s vendeture til Nørrebro.

Da jeg kom med havde jeg tilfældigvis haft lidt tid af de 1¼ time der er på et 2-zoners Rejsekort-klip til overs. Tiden benyttede jeg til en lille "sightseeingtur" for at se hvor langt anlægsarbejdet på Nørrebro var kommet og da jeg vendte tilbage mod Lindevang ramte jeg helt tilfældigt ned i en M4 som jeg både så ankomme, vende og afgå - nu med mig indeni.

Det var helt tilfældigt. Jeg havde dog tidligere læst om "fænomenet" så jeg gik hverken i panik eller på Facebook. ;-)

Hvis KKLD også gerne vil prøve en tur med udvidet M4 vil han nok godt vide lidt i forvejen.

Og hvem ved: Måske betaler det sig at forlænge M4 til Nørrebro officielt isf. Bussesvej fast i tiden frem til Sydhavnsgrenen tages i brug?

PS. Tak for din glimrende forklaring på hvorfor Bussesvej ikke er egnet til passagerer.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak