Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

København H-Fjenneslev-Aarhus H på under 60 minutter? (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/1 2022, 09:29 (811 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen
redigeret af Thomas Boberg Nielsen, 7/1 2022, 10:11

Rygter går på, at det er lykkedes at få omkostningerne ved jernbaneløsningen ned (ved at vælge linjeføring via Fjenneslev) og samfundsværdien ved jernbaneløsningen op

Jeg ved godt, vi har tævet i det før. Men hvad skal der til for at få København H-Fjenneslev-Aarhus H ned på under 60 minutter? Kan det overhovedet realistisk lade sig gøre (kombination af rullende materiel og infrastruktur)?

Jeg ved godt, at ingen af de tidligere skitserede linjeføringer giver under 60 minutter, og jeg peger ikke fingre af Fjenneslev-linjeføringen. Jeg spørger blot, hvad der skal til for, at den (om muligt) giver under 60 minutter.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Strejftog VI, Frost på sporet

Strejftog VI, Frost på sporet. Pris 200 kr.

Læs mere

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak