Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Østbanens fremtid (Generelt)

af Andrew_J, 8/1 2022, 20:12 (838 dage siden) @ ThomasLarsen

Jeg forstår ikke idéen er med at flytte Rødvig station 500 meter tilbage? Den ligger da så fint ned til vandet.

Hvad er fordelen ved at anlægge dobbeltspor ved Faxe Syd.
Ville det ikke være mere passende ved Ladepladsen som endestation?


Dobbeltsporet ved Faxe syd, skal laves for at man kan køre " kolonne kørsel" ved Køge station.

Altså det med at lade Roskilde toget afgå lige før Nivå toget.
Og Næstved toget før Faxe toget, i den anden retning.

I en af rapporterne var der et eksempel på en køreplan.
Hvor Østbanen krydsede i Køge, Hårlev og Faxe syd. Fordi at der var 15 min imellem de 3 stop.


Men er det så med kvartersdrift Hårlev - Køge, så begge linjer, eller stadig med Rødvig linien uden direkte forbindelse? Eller med kobling i Hårlev?


Det nævner rapporten ikke noget om.
Men tanken med renoveringen af Østbanen. Har hele tiden været at man kan gå tilbage til 15 min drift.

Så mon ikke at det er med i planerne.
Og hvis man gerne vil have 15 min drift til Roskilde (en gang i fremtiden). Så vil det også give god mening, at have det på strækningen Køge - Hårlev.

15min drift længere end Køge er heller ikke muligt idet at DSB kører grenen KJN-KJ og der er IKKE Dobbeltspor på dette stykke og det er heller ikke i planen at der skal være dobbeltspor hvad jeg ved.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak