Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Betjening af Hamburg Hbf efter Femern-tunnel (Generelt)

af Rail, 11/1 2022, 21:39 (835 dage siden) @ andersj

Hvis vi bliver ved Talgo-togene, så vil man vil kørsel over Femern kunne fortsætte til Ny Hamburg Altona (Diebsteich) og videre til persontogsristen Hamburg Langenfelde hvor omløb er muligt. Men det er selvfølgelig tidskrævende.

Det kan blive nødvendigt at kører derud selv uden omløb for der er heller ikke plads til lange ophold på Hamburg Hbf.

Kørsel videre til Aarhus kan fungerer, men der bliver næppe samme frekvens på Hamburg-Aarhus som København-Hamburg og sådan et langt løb (København-Hamburg-Aarhus) vil være mere sårbar overfor uregelmæssigheder.

Derudover kræver det at de to køreplaner passer sådan nogenlunde sammen, man får nok ikke sådan lige tildelt kapacitet til at holde 20 minutter i Hamborg og udligne...

Men på den anden side skal der også udveksles stammer mellem de to systemer til værkstedet i Næstved.

Det kan gøres ved at bytte henover natten i Hamborg, som det i øvrigt også gøres med IC3 i dag.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak