Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sidste billeder af signaler ml. Dybbølsbro og Østerport (Jernbanen i dag)

af Niels Buch, 15/1 2022, 17:27 (822 dage siden)

Hej

I tråden om "det sjældne signal" blev der spurgt til billeder af signaler fra den sidste dag de var i drift. Jeg tog på vej hjem fra arbejde lige en tur fra Dybbølsbro til Østerport med stop på Kh og tilbage igen. Så her lidt billeder.

[image]

Vi starter på Dybbølsbro med I-signalerne til Kh i spor 3 og 5. Begge signaler viser "Betinget stop", det er dog svært at se grundet jeg har solen lige i ryggen.

[image]

Så er vi på Kh, hvor PU-signalet i spor 10 viser 45 grader mens S-toget passerer.

[image]

Så er vi på Vesterport hvor AM-signalet viser "Betinget stop", mens et modkørende tog passerer i baggrunden.

[image]

På Østerport skal vi lige se diamanten som fra denne weekend erstattes af de to transversaler der har ligget efterhånden længe mellem Østerport og Nordhavn (gad vide hvor længe diamanten får lov at ligge aflåst med låsebolte inden den helt fjernes???).

[image]

Tilbage på Vesterport indkørselssignalet til Kh, visende "Betinget stop".

[image]

På Dybbølsbro endnu et billede af indkørselssignalet til Skelbæk med retningsindikatoren.

[image]

Og så mit allersidste billede med daglyssignaler ved Kh, I-signalet i 4. hovedspor mod Kh. Billedet er taget fra den anden ende af perronen.

Alle billeder er selvfølgelig fra den 14. januar 2022.

Så også Kenny under min tur, så mon ikke der også kommer en lille film.

Hilsen
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak