Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Direkte tog Slagelse - Nykøbing Sj (Generelt)

af steenth, 16/1 2022, 21:59 (830 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

.

Der er bedre muligheder i fremtiden, da Lokaltog's tog skal have ETCS, mens de i dag mangler ATC, som gør de ikke kører med passager imellem Tølløse og Holbæk.


Det er rigtigt, at fremover SKAL togene have ETCS for at kunne køre mellem Holbæk og Tølløse (og ind i Slagelse), men det er ikke et krav, at togene skal have ATC for at køre med passagerer i dag.

Jeg har tjekket TC 38-2021, hvor det er angivet, at det generelt ikke er tilladt at planlægge kørsel uden togkontrolanlæg i plantog med undtagelse Holbæk-Tølløse, Gadstrup-Roskilde samt Nykøbing Falster-Nykøbing Falster Vest. (den sidste strækninger kommer nok væk i en opdatering). Og SIN-G instruks 13 angiver at hastigheden højst må være 70 km/t plus tiltag som ikke fremmer den slags kørsel..

Med tanke på de tidligere udmeldinger om Lokaltogs materielsituation, er det formentlig de mere "simple" hensyn til økonomi og togmaterielforbrug, der gør, at man ikke kører igennem.

Derudover har DSB også øget frekvensen, og med dobbeltsporet tilpasset køreplanen, så ventetiden i Tølløse ikke er et stort problem. Tidligere var HTJ togene i Tølløse tilpasset DSBs afgange til hhv. fra København, og dermed var overgangstiden for tog i den modsatte retning ret stor, så der var et reelt behov, for at køre togene igennem til Holbæk (og så også Nykøbing S)

Jeg var mest interesseret i reglerne i denne debat. Jeg er lidt langt væk fra hvad der sker det område...

Mvh
Steen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak