Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De sidste letbaner (Generelt)

af RasmusJ, 17/1 2022, 19:14 (822 dage siden) @ Niels Bak

Her er der mange steder gået totalt ideologi- og symbolkamp i letbaneprojekter, og jeg gætter på, at du ind i mellem er gæst på nogle af de medier, som deltager i denne :-)


Det er jeg ikke. Men kan du nævne et eneste af de projekter der, målt på passagertal ifht udgifter, kan betragtes som en succes?


Jeg tænker det fx ville være mere relevant at kigge på nogle af projekterne i San Francisco eller LA i stedet.

Det har også været en katastrofe i LA vurderet på pris og passagertal

Her er denne iges historie f.eks.

"The line was one of Los Angeles Mayor Eric Garcetti’s “28 by 28” projects that were supposed to be completed in time for the 2028 Olympics, but now Metro staff is saying it could take until 2053 for the line to be completed"

"Metro noted that rising costs have set the project back. In 2015 dollars, it projected that building the Santa Ana Branch to connect with the C Line (Green) would have cost $1 billion, and connecting that section to Downtown would cost another $3 billion. A projection for the cost to connect Artesia to Union Station is now over $8.5 billion, according to Metro."

https://lbpost.com/news/officials-push-for-sped-up-timeline-for-proposed-southeast-los-...

Jeg ved ikke hvad der er bygget i San Fransisco, men jeg gætter på det er med ca samme succes


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak